Nov 22, 2011

Kadang - kadang aku terfikir..





1. Rase-rase kalau esok lusa aku mati, cukup ke amalan aku selama aku hidup?

entah la.. rase macam dalam dunia ni aku selalu je buang mase dengan bende2 tak berfaedah.. like, now.. kalau tak pun, aku sibuk study and siapkan kerja yang tak pernah habis ni.. kerja2 ni boleh jamin aku masuk syurge ke eh? aku teringin sangat nak buat amal2 ibadat, tapi selalu kena pengaruh ngan setan.. amal2 jariah yang aku berminat nak buat pun selalu tergendala akibat kekangan mase..



2. Rase-rase, kalau lah kan 1 hari tu rumah tibe2 masuk perompak (nauzubillah harap dielakkan), ape aku nak buat eh?

yang ni aku selalu terfikir.. kadang2 kalau aku tinggal rumah sorang2, aku akan pastikan handphone bawak pegi mane2 je, temasuk lah time mandi.. aku sentiase set kan nombo abg sulung aku no.1 kat speed dial..ye, maybe aku paranoid. tapi its better to be safe than sorry.. lepas tu, nombo kawan rapat aku, sentiase aku set kat latest dialled number.. just in case anything happen, aku akan reach him dulu.. tapi.. sekarang ni die nak angkat telefon pun susah.. hmm, manusia berubah.


3. Agak-agak, kalau tibe2 Tuhan amik orang yang aku sayang, aku dapat terima tak?

nak tak nak, memang kena terima.. yelah, tu kan semua ketentuan.. tapi sekarang ni aku memang tak sedia nak let go siape2, i love them too much :( even thinking pasal benda ni buat mate aku berair... aku memang susah nak express kan emosi on the outside.. tapi on the inside, nobody knows..




entah kenape mood skarang tak best..
mungkin bahan kimia sedang bertindak di dalam otak dan hati...
akibat terlalu banyak makan junk food..


there's a monster behind the mask...
kthnksbai



.

No comments: