Jun 8, 2012

Don't fall in love. Fall off a bridge, it hurts less.









Burrrppp!!

tak kenyang mana pun lah makan sorang ;)

kalau ada lauk, mestilah share..

untuk kebaikan besama..




sometimes I wonder why I do these stuff..
but then I thought..
if you were in my place, would you do the same??
that is for you to ponder...
:)



give a lot,
expect a little..


patrick's word of wisdom~



kini, jam menunjukkan pukul 2.25 am..
sesi monolog tengah malam..


Seeing my siblings, i can see a bit of my reflection.. most of my kakaks and abangs jenis tak campur orang, buat hal sendiri.. my sisters dulu semua time uni duduk rumah sewa bilik sorang.. bak kata mereka, asal tak kacau idup orang lain, orang lain pun tak menyusahkan kau, sudahhh.. kawan? mereka datang dan pergi.. tiba masa foreveralone jua~ berkawan biar beribu, berkasih biar satu, dan sesungguhnya aku menyayangi kawan2 semua walaupun pada zahirnya mungkin nampak seperti tidak ambil port klang, dalam hati hanya Tuhan yang tahu..


kasihanlah pada manusia yang hanya dipandang pada luaran.. jangan memandang luaran sahaja kerna itu sangat shallow.. pandang lah pada sense of humour dan bakat yang hebat seperti.. dot3 di youtube.. hahaha.. terima diri seadanya, jagalah penampilan kerana tiada peluang kedua untuk memberi 1st impression yang baik.. :)


hidup ini usah di rush2.. wise man says, only fools rushing.. ntah betul ke tak ayat tu.. lagi di rush lagi ke laut.. segalanya akan tersusun rapi ibarat kepingan puzzle sekiranya kita tenang dan tabah.. iye, tak pecaye cube try..


satu kebiasaan yang dilihat, kadang kala si penulis ini juga melakukan secara tak sengaja.. JANGAN menyalurkan kemarahan anda pada insan yang tidak bersalah.. kasihanilah insan itu, kadang2 tidak tahu menahu apa berlaku tapi terpaksa menghadapi situasi dan wajah2 ketat.. sehingga membuatkan beliau yang pada awalnya longgar, turut sama menjadi ketat.. salurlah kemarahan pada medium yang betul, lakukan aktiviti seperti melipat baju, menukar cadar supaya hati bakal sejuk melihat kekemasan.. tidak lupa juga untuk berdoa kerana tiada tempat mengadu yang lebih baik selain Dia~


mohon maaf pada semua seandainya terguris di hati, terkasar bahasa atau tingkah laku.. sesungguhnya hidup ini hanya sementara.. selalu terfikir, kalau lah aku mati esok, agak2 orang sekeliling akan mengigat kebaikan aku atau sebalik nya? dan seandainya salah seorang dari orang yang kita kutuk2 dan menyampah setiap hari ditakdirkan mati harini, adakah kita akan menyesal kerana tidak berusaha untuk berbaik dengan nya?


sedarilah hidup ini memang singkat.. jadi buat apalah nak memenuhi masa singkat itu dengan kebencian dan kecelaruan.. penuhi hatimu dengan kasih sayang~



.




sekian, majulah sastera untuk negara..


.

2 comments:

MieTo said...

my whole life is a lie (T_T)

Azie~ said...

not really... :)