Jun 2, 2012

Saya suka dan saya rela~






Hari ini tanggal 2 Julai (semilan hari lagi nak final dol)
telah menyertai oleh aku dengan sukarela
menjadi ahli setia UTHM mountain bike challenge

rumusan nye ibarat ini


shira amik, kumpul pagi2, mengular tengok orang, tolong sikit2, jage checkpoint selama 3++ jam di bawah terik mentari liar..




checkpoint #4 di hadapan sekolah pintas raya


Jage checkpoint itu bukan lah tugas yang mudah seperti yang disangke..
tugasnya, bila basikal sampai, haruslah menampal stiker pada plate basikal itu..
basikal yang datang ibarat helang menyambar mangse nye haruslah dikejar
jika tidak, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berlarian..




maka saat itu tapak kasut aku pun mengada nak tanggal, kasihan..
T-T makk, nak kasot baru...



menjaga juga aku dengan ceria dan gembira
penuh senyuman dan kata2 semangat, gogo! 5km JE lagi nak sampai!!
bagi mengurangkan stress rider yang telah menempuhi 46km jalan yang berliku
(46km wehh!!! kalau aku dah patah organ dalaman kot. maybe)
bini2 riders tatkala itu mungkin sedang mendendangkan lagu "kekasihku di jalanan yang berliku~"
ok sudah2 la tu merepek, tau lah penat -___-



pada checkpoint 4 itu, iaitu yang terakhir..
juga terdapat kanak2 berkeliaran
bagus kanak2 tu, menghiburkan hati..
berikut adalah antara aktiviti mereka yang agak pelik tapi benar..








tangkap cicak buat umpan pancing..
selambe badak die pegang cicak tu..
ko memang bole masuk fear factor la dik..
walaupun rancangan tu dah tak ujud lagi..




main lintas2 longkang..
dik, longkang tu "BERSIH 3.0" sangat dik
T-T
air die kaler kuning2 cokelat, penuh sampah dalam tu..
tah BOD die berape tah..
ade pulak sorang adik ni jatuh tecebur, rilek je die sambung main..
adik, klu besok ko meninggal dunia akak tak jamin dik..




jejaka idaman malaya

selepas tamat acara duduklah di dtii
melihat pemenang2 dan cabutan bertuah..
untunglah sape dapat tayar basikal, tb, mesin basuh tu sume..
cabutan betuah untuk sukarela takde
klu ade pon aku dah tau dah aku memang takkan dapat



menggoda beno lahai muke kau tu xD


pukul 4 baru sampai umah, juga dihantar oleh cik shira, tengkiu belli much!




sunburn =.=
takpe.


balik2 sempat lagi membuat jajan..
keje skolah tak dibuat nye =.=
okbai!









4 comments:

Anonymous said...

yes 1st commentor.... =p

budak kampus said...

rajin pulak anda tulis blog...hahaha..

fairuz said...

haha klako la bdk2 tu. mcm2 =.=

Azie~ said...

aik, ade jugak org komen 1st eh.. hahaha