Nov 24, 2012

Untuk aku..


Hey!

nonono, ini bukan lagu najwa latip..
ini cuma satu post ketika sedang mereput di rumah sewa..
pagi tadi plan nak balik rumah
mak tak bagi pulak naik moto
nak naik bas tak berape rajin
jauh la nak jalan pegi bus stop tu.....
muar tengah jam sebab banyak function..


dulu kan mase sekolah
arwah ayah aku selalu motivate aku..
bukan aku ajelah, abang2 aku sume pun sama..
kalau dapat nombo 1 dalam kelas, nanti dia belikan something..


ade masa aku darjah 3 kot..
dia suruh pilih..
nak wallet baru ke, nak nugget sebungkus..
aku pilih nugget!!
sebab mase tu, nugget kat kantin 30sen, aku punya duit sekolah 60sen..
biase beli nasi goreng sepinggan 40sen, air 10sen, 10sen lagi masuk tabung..
kalau beli nugget nanti takut lapar, sebab nugget tu kecik..
lepastu wallet aku boleh mintak mak jahitkan
mak pandai jahit..



pastu aku pun dapat nombo 1, dapat nugget, yeay..!



aku rase berkesan lah motivasi macam tu..
so sekarang aku pun mengamalkan jugak la..
ayah dah takde, motivate diri sendiri jelah u.u


semalam, aku plan nak siapkan PSM1..
dalam masa sehari!
lepas subuh, berterusan aku duduk depan laptop..
at last, pukul 4pm, siap print semua dan submit dekat sv...


sebelum buat PSM tu, aku dah cakap ngan diri aku..
"aku aku, kalau aku siapkan psm harini kan, aku boleh balik muo esok jumpe mak, pastu on the way balik tu, kite beli goggle motokros eh, yang aku selalu usha kat mudah.my tuu.."
maka aku pun gembire mendengar tawaran daripada aku..


malangya, aku tidak menunaikan janji terhadap aku....
kemain banyak alasan nye..
kecewa siot :(



1 comment:

Anonymous said...

gud lak dude. teruskan usaha anda! tahniah!