Dec 28, 2012

Perihal rumah sewa yang menyayat hati


Tadi kan, sebelum aku nak gerak balik Muar, pak samad datang..
Pak samad tu lah tuan tanah kami..
dia nak betulkan flush yang slow motion haritu katanya..
tapi sebab adibah tengah busy prepare nak present PSM
aku pun dah sarung helmet dengan hensem nye
niat pak samad tu pun kami tolak mentah-mentah..


Oh sebenonye den nak ceghito ni..
perihal rumah sewa
di akhir2 permastautinan kami
selama nak dekat 3 tahun
SEMUA BENDA NAK ROSAK, WARRGHHHH..kahkahkah..
ade yang sadis, ade yang gelak
but mostly gelak..
sebab aku memang nak gelakkan semua benda,
main badminton pun selalu sakit abdomen sebab gelak
-.-"

1. PAIP

Rasenye, semua kepala paip dalam rumah ni dah penah tukar.
Ade yang gemeng, ade yang paip air bertukar menjadi naga air.
Ade satu mase tu, paip sinki dapur, asik nak duk tanggal..
dah tanggal, ia pun menghamburkan air tanpe belas kasihan
Akibatnye, habis basah kuyup aku nak menjinakkan haiwan eksotik tersebut..
yang mostly kena memang aku, sebab aku selalu basuh muka kat sinki malam2..
dari acara basuh muka dah jadi acara mandi
dah tu kadang2 rakan seperjuangan aku turut membantu
sudah lah ia menjadi acara mandi beregu..


2. MESIN BASUH

Ini pun tak tahu puncanya, tiba2 pintu dia senget macam kena karate..
Aku rase malam2 ade ninja pecah masuk tumpang basuh baju kali..
Ini kisah lama, dah hantar repair dah pun..
Rasenye lepas dah repair, ninja tu dah ade bini tolong basuh baju,
pasai tu dia dah tak kaco mesin basuh kami lagi dah.


3. PAM LIMPAH a.k.a FLUSH

Ha, ini pun satu, bukan rosak ape, overflow air nye..
mula2 menitik bak gerimis mengundang..
pastu makin lama dah masuk kategori taufan katerina
segala panggilan alami tidak tersahut pada hari itu..
lepastu, dah ganti baru, ketat gila la pulak nak tarik..
pipa tarik, pungg!! patah
(ni rahsie, sebenonye sebelom pipa terputuskan mende alah tu, aku dah putuskan dulu da tapi die tak tau so mase denga die terputuskan tu aku gelak jahat senyap2 pastu sampai skarang kate die yang buat.. hahahaha, eh bukan dengki, itu prank name die :p)


4. PINTU BILIK AIR

Ini kes ninja tadi tu lah..
Dia tak puas hati mesin basuh dah repair..
Dikarate nye pulak pintu bilik air..
Dari 3 engsel, dah jadi satu engsel
Sudah la ia kelihatan terapung apung di udara
Takut nak report kat pak samad..
mesti die fikir ape lahh budak2 ni, tau la stress final year, habis pintu aku dibantainye..


5. KES TERKINI, MEJA SETERIKA

Bukan kaki manusia je boleh terple'ot
Kaki meje iron pun boleh..
Senget benget jadinye, kitorang pun asal boleh
tolak ke kanan, kiri, sandar ke dinding secara rawak
asal boleh letak kain ngan iron atas tu, okgo..


dah setakat itu lah karangan aku pasal rumah sewa yang penuh suka duka.. kalau ada kemeraman rekod aktiviti rumah sewa tu, dah boleh jadik realiti show.. lagi best dari keluarga kardashian.



.

No comments: