Jul 6, 2012

New kind of rage

.









Setelah 3 tahun berada dalam bidang enjinering,
sedikit sebanyak pemikiranku telah berubah
antaranya, bila tengok bende
tak kisah la bende ape2 pun
macam meje ke, boyan ke (buaian bahase rasmi nye)
mesti dalam otak dah imagine free body diagram
-__-


selepas itu, rajin juga menonton rancangan2 di learning channel
kalau dulu abang aku tengok mesti aku tuko MTV
kecuali mythbuster la, sebab mythbuster tu best..


kalau surf internet, youtube
melencong ke arah useless fact
tak useless la kan, sebab benda tu semua ilmu
cuma nobadi is interested with such things,
so i have nobadi to stoly about that stuff
foreveralune


dan dan dan..
sebenanye tajuk tu nak cakap
sekarang ni kalau aku marah2, mesti salahkan engineer..
haha...

"ape bilik aku ni panas sangat ni, sape injiner slash arkitek yang design dulu, tak reti-reti ke nak letak kipas ke, provide ventilation ke, tambah tingkap lebih2 ke.. grrrr..."

"apemende jalan ni lubang sane sini, simpang selalu jam, traffic light waktu tak efektif.. sape la injiner yang design dulu... ishhh3.."

"injiner mane la yang design peti sejuk ni, pintu nye selalu je kepit tangan aku.. tahpape.."


begitulah kisahnye
kesian enjiner, blajo susah2 kene kutuk je kije..
kalau civil tu kena tanggung risiko untuk bangunan yang dia design sampai la beliau masuk gol..
silap2 bangunan runtuh, masuk lokap..


tak macam doktor, ade 'licence to kill'
bedah tak jadi, patient mati..
just sign a few documents, dah..
mcm tu la kan? aku denga dan assume je..

hahaha


jom jadi enjiner!!
babai.

No comments: